mandag den 18. december 2017

Uddannelsesreformer bliver presset igennem, og kun 1 ud af 10 bliver evalueret

Se
Gemma Ware (2015) Only one in ten education reforms analysed for their impact: OECD.
Artiklen er er tilgængelig på ...

"Wiping the slate clean won´t always help" Chalckboard via Lonni/Shutterstock


Pasi Sahlberg (2015): Evaluate education reforms today to avoid mistakes being repeated for our grandchildren.


I denne artikel graves der et par skridt dybere. Sahlberg fremhæver bl.a. at OECD´s fokus på "What to do" burde suppleres med en "What NOT to do"-liste, fordi der nu er mange erfaringer, der siger noget om dette.

Artiklen er tilgængelig på ...


Chilenske protester mod uddannelsesreform


*************************************************************** 
Dette blogindlæg supplerer afsnittet ”Fjerde uddybning: kampen om forståelse af reformer”
mit kapitel Hedegaard, E. (2017): "Uddannelsespolitik og globalisering - uddannelsesreformer i en usikker tidsalder"  
i bogen P. Ø Andersen & Tomas Ellegaard : "Klassisk og moderne pædagogisk teori". København: Hans Reitzels Forlag.

*************************************************************** 


Ingen kommentarer:

Send en kommentar