lørdag den 25. august 2018

Dilemma: At kontrollere kvalitet bliver ofte på bekostning af kvalitet

Hvordan man kan undgå dette er for tiden i fokus. 

Her er 4 artikler som fokuserer på en række aspekter i dette dilemma.

Danske gymnasiers forsøg med færre karakterer og mere vægt på formativ evaluering har samme fokus.



Boylan, Mark (2018): GCSEs are a waste of time – an education expert proposes an alternative
(CGSE står for General Cerificate of Education og er en grundskoleafgangsprøve ved 16 års alderen i Storbritannien) Link



Helen, Ward (2018): "DfE and Ofsted at odds over exams | Tes News. 
Leaked Ofsted proposals prompt Department for Education to restate need for exams to judge school performance"




Harris, Richard (2018): Secondary students can suffer from spending an extra year drilling for GCSE exams

Kate Taylor (2018): Can a ‘No Excuses’ Charter Teach Students to Think for Themselves? - The New York Times
(No Excuses’ Charter  er en kæde af friskoler i USA)
Link: Link

*************************************************************** 
Dette blogindlæg supplerer afsnittet ”Fjerde uddybning: kampen om forståelse af reformer”
i mit kapitel Hedegaard, E. (2017): "Uddannelsespolitik og globalisering - uddannelsesreformer i en usikker tidsalder"  
i bogen P. Ø Andersen & Tomas Ellegaard : "Klassisk og moderne pædagogisk teori". København: Hans Reitzels Forlag.



*************************************************************** 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar